Regulamin sklepu internetowego Poradnia Dietetyczna Kaloria Patrycja Mazur
§1
Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy www.kaloria.com.pl prowadzony jest przez Patrycję Mazur, prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą: Poradnia Dietetyczna Kaloria Patrycja Mazur,
Morzyczańska 3A/20, 61-252 Poznań, NIP 5581689714, REGON 300992452. - Regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
- Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu proszę o uważne zapoznanie się z treścią Regulaminu.
§2
Definicje
- Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Poradnia Dietetyczna Kaloria Patrycja Mazur NIP 5581689714, REGON 300992452.
- Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedawcy zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Użytkownik – oznacza każdą osobę fizyczną będącą konsumentem, która odwiedza Sklep lub dokonuje Zamówień za pośrednictwem Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.kaloria.com.pl
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt:
– E-book – plik elektroniczny zapisany w formacie PDF, zawierający treść przeznaczoną do odczytu, dostępny do pobrania po otrzymaniu płatności przez Sprzedawcę. Plikiem ten nie jest zapisany na żadnym nośniku materialnym.
– Dieta online – usługa polegająca na opracowaniu spersonalizowanej diety (w tym indywidualnego jadłospisu), którą Klient może wykupić w opcji na 7, 10 lub 14 dni oraz dwie diety 14-dniowe dla par. Czas realizacji zamówienia wynosi 3 dni robocze po otrzymaniu płatności przez Sprzedawcę. - Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
§3
Kontakt ze sklepem
- Adres Sprzedawcy: ul. Morzyczańska 3A/20, 61-252 Poznań.
- Adres e-mail Sprzedawcy: sklep [małpa] kaloria.com.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: 693-918-011
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy:
Santander Bank Polska S.A.
06 1090 1854 0000 0001 3300 1966 - Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą zgodnie z godzinami na stronie kontaktowej.
§4
Wymagania techniczne
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
– dostęp do Internetu,
– standardowy system operacyjny,
– standardowa przeglądarka internetowa,
– posiadanie aktywnego adresu e-mail. - Do korzystania z E-booka konieczne jest spełnienie następujących warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Klienta:
– dostęp do Internetu,
– standardowy system operacyjny,
– standardowa przeglądarka internetowa,
– standardowa przeglądarka plików .pdf (np. AdobeReader),
– posiadanie aktywnego adresu e-mail.
§5
Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami §6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.
- Klient nie może dokonać zakupu anonimowo, ani pod pseudonimem.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści w ramach formularzy dostępnych na Stronie.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa Klientowi i przekazu danych w związku z korzystaniem ze Strony, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Strony. Klient powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Strony.
- Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Strony, Klient może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail sklep [małpa] kaloria.com.pl. W reklamacji Klient powinien podać imię i nazwisko, adres do korespondencji, a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Strony. Sprzedawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.
§6
Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: imię, nazwisko i adres email.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła, ustanowionych po rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§7
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- dodać do koszyka Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Przejdź do płatności”;
- wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu email, na który ma nastąpić wysyłka Produktu, wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia;
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3;
- zaakceptować Regulamin Sklepu;
- kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”.
§8
Udostępnienie E-booka i Diety online
- E-book zostanie udostępniony Klientowi poprzez wysyłkę na adres e-mail podany w formularzu zamówienia linku pozwalającego ściągnąć E-book.
- Zakupiony E-book zostanie udostępniony Klientowi niezwłocznie po dokonaniu płatności, nie później niż w ciągu 24 godzin od dokonania płatności.
- Dieta online zostanie udostępniona Klientowi poprzez wysyłkę na adres e-mail podany w formularzu zamówienia linku pozwalającego ściągnąć plik z dietą w 3 dniu roboczym po otrzymaniu płatności przez Sprzedawcę.
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
– Płatność przelewem na konto Sprzedawcy;
– Płatności elektroniczne; - Klient nie jest uprawniony do:
– rozpowszechniania E-booków i Diet online lub ich opracowań w całości lub we fragmentach;
– utrwalania lub zwielokrotniania E-booków i Diet online w celu ich rozpowszechniania;
– komercyjnego wykorzystywania E-booków i Diet online w jakikolwiek sposób. - Klient jest zobowiązany do dbania o to, aby osoby nieuprawnione nie korzystały z E-booków w sposób niezgodny z prawem, Regulaminem oraz postanowieniami licencji.
§9
Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem lub płatności elektronicznych, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 2 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu).
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
§10
Prawo odstąpienia od umowy
- Prawo Klienta do odstąpienia od umowy wygasa z chwilą realizacji zamówienia. Akceptując Regulamin Klient oświadcza, że jest świadom, iż na podstawie art. 38 ust. 1 oraz ust. 13 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta Zamawiającemu nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy ze względu na charakter produktu, w szczególności ze względu na fakt, iż Produkt stanowi treść cyfrową niezapisaną na nośniku materialnym i nie może zostać zwrócony.
§11
Odpowiedzialność sprzedawcy za korzystanie z produktu E-book przez Klienta
- Stworzone przez Sprzedającego Produkty nie zostały poprzedzone wywiadem żywieniowym oraz medycznym Klienta. Sprzedający nie posiada informacji dotyczących:
- alergii i nietolerancji pokarmowych Klienta
- nieprzyswajania przez Klienta określonych produktów,
- zaleceń lekarskich co do niespożywania przez Klienta określonych produktów,
- zaburzeń, schorzeń czy urazów Klienta,
- przyjmowanych przez Klienta leków czy suplementów diety
- W związku z tym przed rozpoczęciem stosowania Produktu należy skonsultować się indywidualnie z lekarzem lub dietetykiem, który oceni ryzyko i dopuszczalność stosowania danego Produktu przez konkretnego Klienta
- Sprzedawca nie kontroluje stanu zdrowia Klienta na etapie stosowania Produktu. Klient zobowiązany jest odbywać konsultacje z lekarzem i poddawać się badaniom lekarskim samodzielnie w trosce o swój stan zdrowia.
§12
Reklamacja i gwarancja
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Produkt wolny od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
- Reklamację należy zgłosić drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
§13
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§14
Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§15
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- Niniejszy Regulamin Sklepu online wchodzi w życie z dniem opublikowania go na stronie internetowej Sklepu.
- Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.